miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăLocaleLucrarile la podul Decebal pun in pericol viata navetistilor! Nepasare totala, protectie...

Lucrarile la podul Decebal pun in pericol viata navetistilor! Nepasare totala, protectie 0!

kereskenyi-gaborLucrarile la podul Decebal au inceput din start cu stangul, constructorului i-a trebui trei zile sa se instaleze, iar ritmul lucrarilor este pe relantin. Totul pe nervii si banii satmarenilor. Mai multi navetisti sunt nemultumiti pentru ca li se pune viata in pericol.

Lucrarile la podul Decebal nu sunt facute conform normelor I.T.M., pe balustrada unde se fac lucrari nu exista un parapet/copertina pentru a proteja satmarenii care asteapta microbuzele sub podul la care se face reabilitarea.

De pe pod sar bucati de piata de la picamer si alte utilaje, riscand sa accidenteze trecatorul, si chiar producand pagube microbuzelor, taxiurilor care frecventeaza intens acea zona.

pageReprezentanții firmei care execută lucrările de reabilitare a Podului Decebal au precizat în cadrul întâlnirii pe care au avut-o la sediul Primăriei Satu Mare cu primarul Kereskenyi Gabor, că au apărut unele probleme de natură tehnică.

Aceștia au spus că o parte a proiectului nu coincide cu realitatea din teren și că au solicitat soluții de la firma proiectantă. Chiar și în acest caz, executantul lucrărilor spune că podul va fi gata în termenul stabilit inițial.

Întâlnirea a fost solicitată de Primarul Municipiului Satu Mare, domnul Kereskényi Gábor, ca urmare a nemulțumirii cetățenilor în privința ritmului în care se desfășoară lucrările de reparații la pod.

pod 024Un lucru este cert, cineva incaseaza bani frumosi ca sa tina ”acea Autogara fictiva sub pod”.  Potrivit noului regulament, din 1 septembrie, autobuzele și microbuzele vor putea staționa doar în cele patru autogări autorizate de unde se vor deplasa pentru a-și lua călătorii.

În raportul de specialitate care stă la baza acestui proiect de hotărâre se arată că „în municipiu intră zilnic peste 500 autobuze de transport persoane, care execută servicii de transport prin curse regulate în trafic județean sau interjudețean, care contribuie substanțial la îngreunarea traficului, în special în zona centrală și pe podurile care traversează râul Someș, dar totodată sunt și importanți factori de poluare.

Operatorii de transport nefiind supuși unor reglementări naționale sau locale privind punctele de plecare sau de sosire în municipiu sau privind traseele pe care pot să le parcurgă, și-au făcut trasee proprii, care practic fiecare în parte atinge zona centrală, iar punctele de oprire pentru îmbarcarea pasagerilor sunt stațiile publice acordate cu drept de utilizare exclusivă operatorului care are semnat contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate în interiorul municipiului, sau au ocupat spații din domeniu public neamenajate, care au devenit un fel de autogări neautorizate și evident necontrolate de autoritățile cu responsabilități în domeniu”.

Aceasta poveste a fost valida pana cand unii patroni au ”revendicat” iar statia de sub pod. Bineinteles… primaria a avut de castigat si are in continuare de la firmele de transport, iar acesta este motivul principal pentru care nu se doreste mutarea microbuzelor de sub podul Decebal, nici cand viata satmarenilor este in pericol.

Lucrarea are o valoare de 7.700.666,19 lei, la care se adaugă TVA și cuprind următoarele categorii de lucrări:

  • – Decaparea carosabilului podului pânî la placa de suprabetonarepod 016
  • – îndepărtarea trotuarelor
  • – executarea unei șape de egalizare
  • – executarea unui strat de hidroizolație
  • – turnarea straturilor de asfalt pe carosabil
  • – montarea bordurilor
  • – montarea tubulaturilor de protecție a cablelor în trotuar
  • – executarea trotuarelor
  • – schimbarea stâlpilor de iluminat și a corpurilor de iluminat
  • – recondiționarea balustrăziilor
  • – lucrări de reparații la intradosul podului
  • – lucrări de reparații la carosabil și trotuare la ramoe de acces și la bretele de racord
  • – semnalizare rutieră orizontală și verticală
  • – lucrări de curățire și vopsire conducte
  • – lucrări de protejare cablaj electric și de telecomunicații.

pod 007Reprezentanții societății SC DRUM INSERV SRL au afirmat că în urma decapării asfaltului au constatat anumite diferențe pe teren față de proiectul elaborat de proiectant. Pentru rezolvarea problemelor constatate a solicitat soluții tehnice de la proiectantul lucrării, SC PRO CONS XXI SRL BUCUREȘTI. Printre problemele ridicate de executant se numără următoarele:

  • – inexistența vutei lângă grinda parapet
  • – existența unor denivelări mari în tablierul podului
  • – existența umpluturii de piatră într-o anumită zonă deși în proiect era prevăzut placa de beton
  • – demontarea cablelor de pe stâlpi nu era prevăzută
  • – existența unor crăpături în placa de suprabetonare

În momentul de față continuă curățarea podului de resturi de bitum și pregătirea suprafeței pentru așternerea șapei de egalizare.

În ciuda acestor probleme reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL ne-au asigurat că își mențin termenul limită de realizare a părții carosabile a podului principal și a viaductelor, adică termenul de 15 septembrie 2016. Menționăm faptul că lucrările de reparații la carosabilul podului durează 10 săptămâni ( 5 săptămâni pe primele două benzi atacate care se află în lucru și alte 5 săptămâni pe celelalte două benzi încă neatacate).

Primarul și responsabilii cu investiția vor monitoriza permanent execuția lucrărilor.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente