vineri, martie 29, 2024
AcasăLocaleO afacere extrem de „noroioasă”: Proiect de 11 milioane de euro la...

O afacere extrem de „noroioasă”: Proiect de 11 milioane de euro la Carei, aruncat pe Apa Sâmbetei

Constructorii refuză să dea o explicație pentru stoparea lucrărilor. În primăvara acestui an, publicația noastră a întreprins o anchetă la șantierul unde se executau lucrările de construire a șoselei de centură a municipiului Carei. Proiectul acestei variante de ocolire este în valoare de 11.109.935 de euro, din finanțare europeană. Este normal că acolo unde sunt bani mulți, să fie și interese pe măsură, iar secretomania să devină principala modalitate de a ascunde anumite aspecte care, odată elucidate, ar da multă bătaie de cap unora sau altora dintre „actorii” acestei panamale atât de profitabile.

Batista pe țambal

Și mai ciudat este faptul că primarul municipiului Carei, Kovacs Eugen, pare a nu ști nimic despre această lucrare invocând faptul că investiția cu pricina nu este a primăriei. Dacă Primăria Carei nu vede și nu aude, nici măcar atunci când este vorba de una dintre cele mai mari investiții din județ, care vizează direct interesele careienilor, nici executantul nu s-a arătat mai cooperant, refuzând în repetate rânduri să furnizeze orice informație. Antreprenorii execuției lucrărilor, respectiv asociația firmelor Grupo Industrial Magenta S.A-Assignia Infraestructuras S.A și S.C Transmir S.R.L, au încheiat în ziua de 23 iulie 2012, un contract cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A (CNADNR), care prevede interzicerea totală a furnizării către presa scrisă, audio sau video a oricărei informații despre stadiul lucrărilor, sau orice alte detalii tehnice.ancheta centura de ocolire a careiului

Nici mai mult, nici mai puțin, decât curat abuz la adresa libertății presei. Un proiect de o asemenea importanță pentru infrastructura județului Satu Mare, cu tot cu beneficiile promise, are nevoie de promovare, iar cei care vor circula spre Carei, au tot dreptul să fie corect informați pe unde, cum și pe ce vor circula, începând de primăvara (?!) viitoare.

Potrivit jurnalului de Nord Vest, la acea vreme, directorul tehnic al șantierului susținea sus și tare că reclamațiile privind calitatea pietrișului utilizat și a celorlalte agregate minerale, ar fi de proastă calitate este de cât se poate de falsă iar pietrișul este de cea mai bună calitate și nu amestecat cu noroi, așa cum se sublinia în reclamațiile trimise publicației noastre.

A trecut vara degeaba!

De atunci au trecut peste șase luni, răstimp în care lucrările au încremenit, deși timpul a fost cât se poate de propice pentru astfel de lucrări. Nimeni nu este dispus să dea o lămurire asupra acestei situații ciudate, dar din păcate, sumbrele noastre premoniții s-au adeverit pentru că o porțiune importantă de centură a cedat, chiar înainte de a se turna ultimele straturi.

Este știut faptul că solurile din împrejurimile Careiului sunt nisipoase, astfel că umplutura ar fi trebuit să fie cât mai solidă, dar din păcate, s-au folosit materiale de foarte proastă calitate, deci mult mai ieftine, un soi de pietriș amestecat cu noroi, care nu ajută cu nimic postamentul.

În acest context, nici nu este de mirare că șoseaua a cedat mult îninte de a fi dată în exploatare.

lucrari stopate la centura de ocolire a careiului jud satu mareCine (ne) răspunde?

În această afacere dubioasă există, după cum se vede, foarte multă mocirlă, atât la propiu, cât și la figurat. De ce s-au oprit brusc lucrările? De ce comisia de recepție refuză să mai recepționze materialele de umplutură? De ce este preferat materialul de umplutră de cea mai proastă calitate, fapt care va periclita în scurtă vreme siguranța noii șosele? Iată câteva întrebări la care nici CNADNR și nici executanții lucrării nu vor să raspundă.

Fostul ministru al transporturilor Ovidiu Silaghi nu a vrut să ne răspundă la întrebările care i-au fost adresate, cu privire la stoparea lucrărilor și aprovizionarea cu materiale de proastă calitate și totodata cele mai ieftine.

Văzănd că toată lumea se dă îndărăt, am solicitat răspuns la Ministerul Transporturilor, mai exact doamnelor Laura Sa(bou) și Teodora Marin, de la departamentul investiții și proiecte. Acestea au fost foarte ”amabile”, trimițându-ne de la unul la altul. E clar că nici dansele habar nu aveau pe ce planeta sunt și pe ce se cheltuie o sumă asa de mare. Din câte am observat nici nu prea îi înteresează subiectul abordat de noi.

În această situație, nu ne rămâne decât să sesizăm public organele abilitate de control, cu atât mai mult cu cât, investiția aceasta depășește 11.000.000 euro. Este cât se poate de clar că până la primăvară, această lucrare întortocheată și plină de mistere, nu are cum să fie gata, mai ales că ne aflăm în pragul sezonului rece.

Dar cine știe, ce nu s-a făcut pe vrem bună, poate că se va face pe vreme rea și îngheț, asta ca executantul să fie sigur că lucrarea va fi ratată până la capăt.

Bine că rămân întregi, finanțările! Și bineînțelea, comisioanele, după caz!

Adrian Bilanici

3 COMENTARII

  1. Proiect a fost pornit dupa ce Ovidiu Silaghi a ajuns interimar la Transporturi. Acel dosar a fost miraculos luat de undeva din “fundul” sertarului si pus mai deasupra tocmai ca niste lipitori sa obtina niste “beneficii” in urma demararii acestuia. Atat timp cat O.S. e suspectat ca a luat spaga si e bagat in multe alte ….. proiectul a ramas “in aer” si va ramane asa deoarece orice rahat care e intors pute…

  2. Ce vreti mai de la primaru din Carei, unguru ala nu face nimic. A distrus flora si fauna din oras, acum cu siguranta a primit bani sa taca. Cum o afacere de 11 milioane de euro sa nu fie monitorizata, macar asa de ochii lumi de ei??

    Hai sa fim seriosi.

    Jos Primaru din Carei. Jos hotii

Comentariile sunt închise.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente