joi, martie 28, 2024
AcasăLocaleStiri Satu MareNoi informații pe ecranele bancomatelor

Noi informații pe ecranele bancomatelor

Peste câteva luni, ecranele bancomatelor din România ar putea afișa o serie de informații de mare interes pentru clienții băncilor.

Un proiect ANPC, lansat deja în dezbatere publică, prevede ca băncile să fie obligate să afișeze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele pe care le percep clienților care folosesc cardul de debit sau de credit la respectivul ATM. Mai mult, comisioanele trebuie exprimate ca sumă exactă, nu ca valoare procentuală.

În funcție de informațiile primite, clientul poate decide, în fucție de costuri, dacă renunță sau nu la efectuarea trazacției, fie ea o eliberare de numerar, un transfer din cont, o plată a facturii sau orice altceva.

ANPC subliniază că aceste informații ar trebui să fie indicate în mod vizibil și foarte ușor de citit.

O altă prevedere din propunerea ANPC se referă la situațiile în care cardul se blochează sau este reținut de bancomat. În aceste situații, clientul trebuie să primească, pe ecranul bancomatului, următoarele informații:

– termenul maxim până la care clientul va reintra în posesia cardului;

– un număr de telefon pe care clientul trebuie să îl apeleze în cazul în care cardul a fost blocat sau reținut, precum și intervalul orar în care prestatorul de servicii de plată poate fi constatat.

1 COMENTARIU

Comentariile sunt închise.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente