Începutul de an 2025 aduce şi o nouă înşelătorie pe plan local, cunoscută sub numele de „Abonamentul”. E vorba despre abonaţii la serviciile companiilor de telefonie mobilă, care sunt vulnerabili la această problemă, conform pescurt.ro.
Escrocii pozează în angajaţi ai operatorilor şi oferă reduceri sau telefoane noi în condiţii atractive. Ei folosesc date reale pentru a crea oferte care par autentice. După ce victima acceptă, le vor cere date personale şi bancare. Odată obţinut accesul la acestea, infractorii vor plasa comenzi neautorizate, livrând iniţial telefoanele pentru a părea totul legitim.
Apoi vor indica o „eroare” şi vor cere returnarea produselor la adrese false. Aşa rămâne victima şi fără telefon şi fără control asupra contractului. Autorităţile recomandă verificarea identităţii apelantului şi multă prudenţă în a dezvălui informaţii personale. Această „schemă” provine din Marea Britanie, unde au fost până acum pierderi de 86.000 de lire sterline din cauza sa. Victimele riscă nu doar pierderi financiare, ci şi datorii.